Sunday, May 31, 2009

Dialog în piață

Ca să mai îmi umplu cămara și frigiderul și ca să-mi sară somnul am mers de dimineață la piață.

Cum mă plimbam eu printre tarabe ochesc o bătrână mai simpatică de la care să-mi iau morcovi și pătrunjel și mă opresc în fața tarabei o întreb cât costă, dar din spate apare o cucoană de București care se bagă în față, se apleacă insistent deasupra zarzavaturilor și pe sub ochelari întreabă:

CUCOANA: Legătura asta cât face?

BĂTRÂNA: Un leu cincizeci.

CUCOANA (dându-se importantă): Scump!

BĂTRÂNA: Ce să fac, că mă duc la amiază la magazin și nu-mi dau carne...

CUCOANA (la fel de importantă): De ce să vă luați carne, acum se mănâncă legume, nu știți? Natural!

BĂTRÂNA (pierzându-și răbdarea): Eee, doamnă, credeți că eu stau ca matale să mă uit la telenovele?

CUCOANA (vădit jignită și simțindu-se cu musca pe căciulă, pe un ton moale): Telenovele...cine se uită la telenovele...

și cucoana plecă la taraba următoare, eu îmi iau legăturile și gata.

Primul șoc pe care l-am avut când am venit la București au fost piețele - un adevărat spectacol față de ce e la noi.


**the parade - natural!

2 comments:

  1. eu am o problema cu tinerii care vand fructe. adica intermediarii. au impresia ca nu imi dau seama ca trantesc merele de la 1 m inaltime, facandu-le mai grele. sau ca imi fura la pepene verde. mama a vandut rosii in piata cativa ani si suntem toti foarte socati pe metodele nesimtite de a-ti fura clientul in ultimul timp.

    ReplyDelete
  2. Ah da! Good point! Eu niciodată nu pot să-mi dau seama ce se întâmplă când cântăresc ...vorba ta.. aruncă pe taler și apoi iau repede, bagă în plasă și zic că ți-au dat cantitatea pe care ai cerut-o. Puțini mai așteaptă să vezi că îți dau cât trebuie. Așa mi-a făcut acum un puradel cu cartofii, după ce că și-a permis să-mi ofere 2,5 kg ca să iasă 5 lei.

    ReplyDelete

2cents: